(Не)жіноча справа: як подолати недопредставленість жінок на українському телебаченні

Катерина Вітвицька

Опубліковано: 24-11-2020

Розділи: Огляди, аналітика.

0

Мати, вчителька, пенсіонерка, прибиральниця, покоївка – у таких ролях ми звикли частіше бачити жінку. Сучасний світ дедалі частіше диктує нам рівноправні умови існування гендерів, проте нерівність досі бачимо у багатьох сферах життя. Медіа – не виняток. Саме ЗМІ мали би акцентувати увагу на подоланні гендерної нерівності. Натомість, щодня ми читаємо статті з сексистськими заголовками, сюжети з неетичним висвітленням жінок як «жертв» або ж з їх об’єктивацією.

Старі нові медіа: як львівські інтернет-видання плекають стереотипи

Ярослав Іваніщев

Опубліковано: 22-11-2020

Розділи: Огляди, аналітика.

1

Тенденції гендерної рівності та толерантності торкнулися нині кожного українця. Суспільство почало вживати фемінітиви, поважати людей з обмеженими можливостями та загалом уникати різних форм дискримінації. Очевидно, що ці зміни не оминули й засоби масової інформації. Утім, гортаючи сторінки інтернет-ЗМІ, зокрема львівських, щораз бачимо, що зміни аж ніяк не вкорінені, а стереотипи продовжують жити і квітнути.

Білоруський «майдан» в українських ЗМІ

Дмитро Жаботинський

Опубліковано: 20-11-2020

Розділи: Огляди, аналітика.

0

З початку протестів у Білорусі минуло понад 100 днів. Весь цей час мітинги супроводжуються насиллям з боку силовиків, а кількість затриманих зростає з кожною недільною акцією, продовжують надходити повідомлення про загиблих протестувальників. Ще до початку перших зіткнень українські медіа охрестили протести в країні «білоруським майданом» порівнюючи їх із подіями Революції Гідності. Тож у чому саме журналісти побачили схожість протестів у двох країнах і які знайшли відмінності?

Обережно, діти! Топ-5 фейків про дітей в українських медіа

Анастасія Крупка

Опубліковано: 18-11-2020

Розділи: За що критикують медіа?, Фальсифікація, містифікація.

0

Фейки активно заповнюють стрічку соціальних мереж та національних онлайн-медіа. Проте одна справа, якщо вони стосуються дорослих, а зовсім інша, коли йдеться про дітей. Чому таке явище є вкрай небезпечним та на що слід одразу звертати увагу батькам — читайте у матеріалі.

Медіатизація без журналістики

Борис Потятиник

Опубліковано: 18-11-2020

Розділи: Огляди, аналітика, Стандарти якісної журналістики.

0

Такий заголовок звучить дещо дивно. Навіть абсурдно. Більшість з нас звикли вважати, що медіатизація як така, власне почалася з журналістики. Що журналістика є її осердям. Логічний ланцюжок на користь цього виглядає цілком переконливо. Медіатизація, з нашого погляду, – це інтенсифікація семіотичних потоків за рахунок комунікаційної техніки, як от преса, радіо, телебачення, інтернет. Така інтенсифікація призвела до революційного за своєю суттю перерозподілу соціальної інформації. Замість усного мовлення в структурі людського сприйняття починають домінувати інформаційні потоки, ґенеровані масмедіа. Це добре видно, починаючи з 70-х рр. ХХ ст., коли перегляд телебачення у пересічної особи міг брати 4-5 годин щоденно. Відраховуючи час на сон і роботу, отримуємо лев‘ячу пайку щоденної інформації з електронних джерел, яка за часом значно перевищувала міжособистісне спілкування.

Пігулка від короновірусу або Як телеканали “112 Україна”, “Zik” та “NewsOne” піарили російську вакцину від Covid-19

Ольга Осіпова

Опубліковано: 14-11-2020

Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда, Фальсифікація, містифікація.

0

На початку жовтня нардеп Віктор Медведчук звернувся до російського президента Володимира Путіна з проханням дати нам вакцину від “чуми” ХХІ ст. Ні, у цій статті не йтиме мова про правильність дій політика. Тут ми розглянемо телекомунікаційні канали впливу та пропаганди, які використовує Віктор Медведчук. Отож, чому “112 Україна”, “Zik” та “NewsOne” показали 14-хвилинний шматок скандального інтерв'ю та опинилися під загрозою закриття? Їхній контент – відверта джинса чи справді оптимальний шлях до миру? Спробуємо розібратися.

Вакцинуватися не можна хворіти: як медіа нагнітають страх перед сезонними щепленнями від грипу

 Інна М’ясоїд

Опубліковано: 13-11-2020

Розділи: За що критикують медіа?, Фальсифікація, містифікація.

0

На тлі цьогорічної активної інформаційної кампанії уряду на користь вакцинації від грипу особливо сильно активізувались противники щеплень. «Серйозні проблеми зі здоров'ям у вакцинованих дітей», «нові дані про шкідливість щеплень», «замовчування реальних фактів про небезпеку вакцинації», – рясніють заголовками українські сайти сумнівної якості. Як доказ використовують вже нафталінову новину про скасування швецьким урядом обов’язкової вакцинації, нібито через її шкідливість. Що ж відбувається насправді?

Передвиборча преса Львова: мова ненависті, популізм та безграмотність

Ярослава Прадід

Опубліковано: 11-11-2020

Розділи: За що критикують медіа?, Реклама.

0

Чи берете ви листівки, які перед будь-якими виборами вперто тицяють вам в руки незліченні агітатори незліченних партій та кандидатів? Ні? Шкода, тому що саме в цих дратівливих газетах та брошурах можна знайти дуже цікаві речі, наприклад, беззмістовні інтерв'ю кандидатів-популістів, агресивну риторику претендентів на владний трон, а також ігнорування журналістської етики та правопису. Тож поки країна осмислює результати місцевих виборів, ми розглянемо передвиборчу пресу, що вирувала у місті Лева, та дізнаємося, якими перлами нас агітували місцеві кандидати.

Українські сенсації: як російські ЗМІ писали про місцеві вибори-2020

Іванна Ружевич

Опубліковано: 09-11-2020

Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда.

0

Журба "Слуг народу", оголена активістка, легалізація канабісу, неповнолітні волонтери президентського опитування та послаблення вірусу "Зеленої влади" – такими сенсаціями нещодавно замайоріли новинні стрічки російських ЗМІ. Ажіотаж для них цьогоріч створили місцеві вибори в Україні. І доки російські журналісти привертають увагу курйозними заголовками, спробуємо зануритися у зміст. А проаналізувавши контент, з’ясуємо, чим здивувало російські медіа наше голосування і як вони подають цю інформацію населенню.

«Кондратюк у понеділок» : вечірнє шоу по-українськи – чергова спроба стрибнути вище голови

Марія Примич

Опубліковано: 06-11-2020

Розділи: Огляди, аналітика.

0

Late night show – американське вечірнє розважальне шоу, яке з’явилося ще у 90-х роках. Проте формат таких передач і досі підкорює глядачів своєю інформативністю та простотою. Адже шоу поєднує у собі як важливі суспільно-політичні проблеми, так і кіно, музику та гумор. З роками формат таких шоу з’явився і в інших країнах світу. І Україна не виняток. На нашому телебаченні було декілька спроб зняти якісне вечірнє шоу: «Ольга», «Вечірнє шоу з Юрієм Марченком», «ЧерезЩур». Проте всі вони з тріском провалювалися.