Насильство на екрані: заразне, наслідкове, непередбачуване

Олеся Шеремета

Опубліковано: 17-11-2016

Розділи: Агресія і тривога.

0

Сцени з кров’ю, стріляниною, насильством над людьми та тваринами давно перестали викликати в нас гострі емоційні реакції. Можливо тому, що ми звикли. При перегляді таких сцен ми спокійно можемо їсти печиво і запивати гарячим чаєм. В той же час ми недооцінюємо вплив медіанасильства на нашу підсвідомість. Свідомо чи несвідомо ми часто прагнемо наслідувати улюблених екранних […]

Моральний імператив, або Рекламна етика на 360°

Ганна Почтаренко

Опубліковано: 15-11-2016

Розділи: За що критикують медіа?, Реклама.

0

Українська реклама переживає цікаві часи. Рекламісти стають дедалі серйознішими, соціально активнішими, все більше говорять про стандарти галузі, чесні правила гри та про колективну відповідальність у своїй роботі. Це не може не тішити. Ця колонка – роздуми з приводу статті Олександра Смірнова на Хвиля.нет. Чи етична реклама алкоголю – питання відкрите й дискусійне. За великим рахунком, […]

Кавова гуща медіа-екології віщує перемогу Трампа

Борис Потятиник

Опубліковано: 06-11-2016

Розділи: За що критикують медіа?, Медіафілософія, Стандарти якісної журналістики.

0

Спробуємо спрогнозувати результат президентських виборів у США (8 листопада 2016 р.). Причому використаємо для цього не карти таро і не кавову гущу, а таку незвичну у цих випадках річ, яку у США прийнято називати медіа-екологією. Якщо довіритися поглядам медіаекологів на суспільство, сформоване телебаченням, то мав би виграти Дональд Трамп. І ось чому. Згрубша йдеться про […]

Особливості мовної поведінки Дональда Трампа

Уляна Потятиник

Опубліковано: 19-10-2016

Розділи: Маніпуляція, пропаганда, Огляди, аналітика, Фальсифікація, містифікація.

0

Мовна поведінка кандидата в президенти від Республіканської партії чи не найяскравіше репрезентує його світогляд, принципи та систему цінностей.  Особливості мовлення Трампа від самого початку його кампанії (та й, зрештою, ще раніше) викликали спантеличення в аналітиків, політологів та медійників. Причиною цього є те, що, як і сама  персона кандидата, його мовлення за одностайною згодою як критиків, […]

Життя, смерть та знову життя проекту «Миротворець»

Опубліковано: 01-06-2016

Розділи: Свобода і цензура.

0

Як ресурс-ідентифікатор сепаратистів розсварив журналістів, активістів і політиків. У травні 2016 року дискусія про те, чим є для України окуповані території Луганської і Донецької області, набула несподіваного формату. Сайт «Миротворець», який каталогізує інформацію про людей, що начебто воюють проти України чи підтримують сепаратистів, оприлюднив перелік журналістів, акредитованих так званою Донецькою Народною Республікою.  Публікація була проанонсована. […]

Верифікація або як не стати жертвою фейків

Галина Пида

Опубліковано: 12-04-2016

Розділи: За що критикують медіа?, Нові технології медіа, Фальсифікація, містифікація.

0

Не минуло й тижня з часу проведення Голландського референдуму, як у ЗМІ вже поширюється фейкова інформація щодо цієї події. Так, російський «LifeNews» опублікував сюжет, в якому нібито голландці ховають обличчя, побоюючись українських радикалів. Журналісти викрили недобросовісних колег з «LifeNews» у подачі неправдивої інформації. Проте фейкові новини все частіше зустрічаються у ЗМІ і псують імідж сучасної […]

Журналіст-мультимедійник: вміти все

Опубліковано: 11-03-2016

Розділи: За що критикують медіа?, Нові технології медіа, Стандарти якісної журналістики.

0

Про універсального медійника, перелік його навичок та роль в інформаційному просторі розповіла  студентам факультету журналістики ЛНУ  ім. I.Франка Михайлина Скорик – медіаменеджер і відома журналістка з багатим досвідом роботи чи не у всіх галузях ЗМК Що змінив Інтернет саме у сфері медій? Він створив там справжню революцію, яку порівнюють з винайденням друкарського верстата Ґутенберґа. Ми […]

Комерціалізація алгоритму у соціальних мережах як загроза силі слабких зв’язків між людьми

Юрій Залізняк

Опубліковано: 22-02-2016

Розділи: За що критикують медіа?, Медіафілософія, Нові технології медіа.

3

Поданий нижче текст є рефлексією на тему почутої лекції «(Дез)інформаційні війни» Світлани Матвієнко – дослідниці медій, викладача факультету інформації та медіа-досліджень в Університетi Західного Онтаріо. З часу Арабських революцій, після акції з окупації Уолл-Стріт та особливо –  після української  Революції гідності, бере свій початок тенденція романтизації нових медій та соціальних мереж.  Їх розглядають як сукупність […]

Декілька парадоксів  веб-журналістики

Борис Потятиник

Опубліковано: 18-11-2015

Розділи: За що критикують медіа?, Медіафілософія, Нові технології медіа.

0

Їх може бути й більше. Проте ці здаються найбільш промовистими. Отже, за порядком. У Мережі немає нічого легшого, як висловитись, і нічого важчого, як бути почутим. Наша магістрантка з Харкова Катерина Андреєва, якось зауважила на занятті з курсу «Критика новий медій», що в Мережі дуже тісно. Висловлюванням так тісно, як пасажирам на вокзалі. Дуже легко […]

Що потрібно знати журналісту про інтернет-маркетинг?

Опубліковано: 30-10-2015

Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда, Фальсифікація, містифікація.

0

Нещодавно на факультет журналістики завітав Роман Голубовський  – головний редактор сатиричного онлайн-видання «UaReview» та керівник відділу інтернет-маркетингу на телеканалі ZIK. Лектор поділився з молодими колегами своїм досвідом і дав декілька порад щодо майбутньої професії. Роман не вважає себе класичним журналістом, хоч і в нього на меті типові цілі «четвертої влади»  – вкладати розум у голови […]