Друковані Версії



№01
Сторіччя фальсифікацій. Reality Show


№02
Міфопоетика і міфополітика


№03
Війна в Іраку і медіа


№04
Порнографізація всієї країни


№05
Свобода відповідальності. Відповідальність свободи


№06
Агресія в інформаційному просторі


№07
Листопадовий зрив


№08
Що зробили вибори з медіа?


№09
Нові і старі медіа


№10
Масова журналістська освіта


№11
Якісні та популярні медіа


№12
Мова влади. Влада мови


№13
Львівські та кримські медіа: реалії і стереотипи


№14
Українська мережева журналістика


№15
Євро-2012: Інформаційний аспект


№16
Верховенство права


№17
Європа над Чорним морем


№18
Свобода від Цензури


№19-20


№21


№22
Медіа в культурі. Культура в медіях


№23
Культурні практики в медіях


№24
Медіа. Конфлікти. Медіація


№25
Тренди у нових медіях


№26
Досліджуємо дослідження


№27
Медіатизація політики


№28


№29


№30
Медіатизація війни


№31
Медіа під впливом штучного інтелекту

Пропаганда? Концептуальна публіцистика

Наталка Габор

Опубліковано: 04-12-2008

Розділи: №02, Друковані версії.

1

Новий спалах інтересу до концептуальної публіцистики з’явився майже одночасно в сучасній українській та американській пресі, щоправда з різних причин. На початку 1996 р. американський журнал “Columbia Journalism Review” у публікації Пола Старобіна „Концептуальна сенсація” спробував узагальнити нові віяння в журналістиці. У ній йшлося про те, що американські ЗМІ надають перевагу аналітичному типові подачі матеріалів перед […]

Міфопоетика і міфополітика: міф, контрміф і антиміф

Людмила Павлюк

Опубліковано: 18-11-2008

Розділи: №02, Друковані версії.

4

Передвиборчі міфи, міфи про історичне минуле, міфи про закордон, міфи про гомеопатію — текст за текстом, видання за виданням українські медіа переконують нас у тому, що ми живемо в ілюзорному, примарному світі хибних уявлень, чи то пак, міфів. Для суспільства із дрімотною консервативною ментальністю анти-міфологізаторський пафос якнайбільше доречний, адже передбачає необхідні ревізії зв’язку ідеологічних (у […]

Гендерні стереотипи і гендерна чутливість комунікації (частина друга)

Людмила Павлюк

Опубліковано: 18-11-2008

Розділи: №01, Друковані версії, Огляди, аналітика.

0

У гендерному аналізі як у жодному іншому значною є вага не лише риторичних фігур мовлення, а й риторичних фігур мовчання. Те, що не сказано про жінку у медіальному дискурсі, не меншою мірою може характеризувати упередження суспільства, як те, що про неї сказано. Звідси інтерес гендерних критиків до тем із диспропорційним розподілом уваги до чоловічих та […]

Світе мій, дзеркальце, скажи

Оксана Косюк

Опубліковано: 11-11-2008

Розділи: №02, Друковані версії, Фальсифікація, містифікація.

0

Ми часто спостерігаємо, з  якою експресією діти реаґують на чергову криваву сутичку, яку продукують сучасні ЗМК, і боїмося, що вони “врешті-решт переситяться телевізійним насильством і, озброївшись усіма методами бандитських паскудств, що ними так рясніють наші екрани, вийдуть на вулицю”, — зазначає М. Веклик [Веклик М. Теленасильство // Медіа-атака. Львів: Західноукраїнський медіацентр “Нова журналістика”. 2002. С.15]. […]

Коментар до коментарю

Олена Дуб

Опубліковано: 11-11-2008

Розділи: №02.

0

Сучасний світ, як і світ сучасної журналістики, переповнений великою кількістю інформаційних потоків. У XXI сторіччі людство так і не розпрощалося з одвічними конфліктами, світовими економічними проблемами та політичними баталіями. Росія – Чечня, Ізраїль – Палестина, США – Афганістан, Пакистан – Індія… Неонацизм, небезпека екологічних катастроф, клонування людини, стрімкий розвиток Інтернету і медіаосвіти…  Ці події і […]

Професіоналізм журналістів: писати чи не писати?

Ігор Паславський

Опубліковано: 11-11-2008

Розділи: №02.

0

Спортивні полоси повідомляють про людські досягнення, перші полоси про людські катастрофи, – стверджує американський юрист Ерл Воррен. А Україна нерідко переживає періоди, коли в газетних виданнях найбільше полос про трагічні події. Перечитувати й аналізувати газетні публікації про катастрофу на Скнилівському летовищі, й особливо переглядати відеоматеріали, – це свідомо змушувати себе ще раз відчути всю масштабність […]

Фільми жахів як осучаснена казка (частина друга)

Ольга Петрунько – канд. психол. наук, ст. наук. співробітник Інституту соціальної та політичної психології АПНУ, м.Київ

Опубліковано: 11-11-2008

Розділи: №01, Агресія і тривога.

0

Аналогічні прийоми психологічного захисту закладені й у “страшних” казках, які дорослі читають дошкільнятам. Зло у цих казках, зазвичай, не є людиною і живе далеко від людей;  зустріч з ним майже завжди відбувається не з його ініціативи; воно не з’являються раптово, а попереджає про свою появу, тому до його приходу можна підготуватися, від нього можна врятуватися. […]

Фільми жахів як благо?

Борис Потятиник, Наталка Габор

Опубліковано: 17-10-2008

Розділи: №01, Агресія і тривога.

0

Є відмінність між журналістською освітою і тим, що ми називаємо медіаосвітою. Найважливіша мета журналістської освіти  –  допомогти стати журналістом у широкому сенсі слова. Натомість медіаосвіта – не ставить такої мети. Це – як інструкція з користування праскою, в якій обов’язково є розділ про техніку безпеки. Тобто описується, за яких умов цей корисний інструмент стає небезпечним. […]

Фільми жахів як осучаснена казка (частина перша)

Ольга Петрунько – канд. психол. наук, ст. наук. співробітник Інституту соціальної та політичної психології АПНУ, м.Київ

Опубліковано: 17-10-2008

Розділи: №01, Агресія і тривога.

1

У дискусіях щодо охорони суспільної моралі від патогенного впливу інформаційного довкілля чи не найактуальнішим є питання про можливі наслідки споживання населенням телевізійної інформації з елементами насильства й жахів. Відповідні фільми — бойовики, трилери, фільми жахів — громадська думка кваліфікує як “соціально небезпечні”, такі, що мають деструктивний вплив на психіку й поведінку глядачів. Особливий наголос робиться […]

Хто ти, останній герою?

Павло Александров

Опубліковано: 17-10-2008

Розділи: №01.

0

Сучасні реальні видовища поступово завойовують аудиторію українського телебачення. Якщо не творчим рівнем, то незвичними декораціями та підгляданням за чиїмось особистим життям. Започаткували світовий рух reality TV американці. Саме їхня версія проекту “Той, хто вижив” (“Survivor”) уперше завоювала величезну популярність у телеглядачів. Нині “Survivor” з успіхом іде на провідних телеканалах Швейцарії, Бельгії, Іспанії, Італії, Німеччини, Аргентини. […]