Друковані Версії



№01
Сторіччя фальсифікацій. Reality Show


№02
Міфопоетика і міфополітика


№03
Війна в Іраку і медіа


№04
Порнографізація всієї країни


№05
Свобода відповідальності. Відповідальність свободи


№06
Агресія в інформаційному просторі


№07
Листопадовий зрив


№08
Що зробили вибори з медіа?


№09
Нові і старі медіа


№10
Масова журналістська освіта


№11
Якісні та популярні медіа


№12
Мова влади. Влада мови


№13
Львівські та кримські медіа: реалії і стереотипи


№14
Українська мережева журналістика


№15
Євро-2012: Інформаційний аспект


№16
Верховенство права


№17
Європа над Чорним морем


№18
Свобода від Цензури


№19-20


№21


№22
Медіа в культурі. Культура в медіях


№23
Культурні практики в медіях


№24
Медіа. Конфлікти. Медіація


№25
Тренди у нових медіях


№26
Досліджуємо дослідження


№27
Медіатизація політики


№28


№29


№30
Медіатизація війни


№31
Медіа під впливом штучного інтелекту

Гендерні стереотипи і гендерна чутливість комунікації (частина перша)

Людмила Павлюк

Опубліковано: 17-10-2008

Розділи: №01, Друковані версії, Огляди, аналітика.

6

Гендерними стереотипами називають стійкі уявлення про риси, якості, можливості і поведінку статей. Стереотипи тісно пов’язані з гендерними ролями, закріпленими через систему культурних норм функціональними спеціалізаціями чоловіка і жінки у суспільстві. У певному сенсі поняття гендерних стереотипів обґрунтовує саму концепцію гендеру, що відкрито чи імпліцитно оперта на конструктивістську логіку. Гендер, на відміну від статі, яка є […]

Психоаналітичний критицизм і мас – медіа

Людмила Павлюк

Опубліковано: 17-10-2008

Розділи: №01, Медіафілософія.

0

Комунікативний процес – це передача від адресата до адресанта не лише раціональних логічних схем, а й емотивних імпульсів, чуттєвих сигналів. Що більше  концепти  здатні розвивати і  передавати сенсорні вібрації, тим легше вони вкарбовуються у пам”ять, проникають у підсвідомість і, отже, приходять до влади. Максимально еротизована, сенсуалізована сучасна масова культура  робить образ адресата повідомлень імперсональним, а […]

Світ реальний і трансльований

Оксана Косюк

Опубліковано: 17-10-2008

Розділи: №01, Фальсифікація, містифікація.

1

ГРОТЕСКНИЙ РЕАЛІЗМ Сучасні політико-ідеологічні, особливо передвиборні, заходи (інваріанти колишніх обрядів) направду нагадують потлач (свято на честь зміни соціального статусу). Бо блискавичне примірювання масок та зміна образів тут обов’язковий (якщо не найважливіший!) компонент “дійства”. І хоча “показові виступи” політиків, супроводжувані  гаслами, давно замінила вміло змонтована рекламна пропаґанда із вдало підібраним “репертуаром”, влада, як справедливо вважав Блез […]

Мережева журналістика. Яка вона?

Арсен Данилюк

Опубліковано: 17-10-2008

Розділи: №01.

0

В Україні вже з’явилось чимало видань, які функціонують тільки в Інтернеті і не мають своєї off-line копії. Як зазначає у статті “Сетелистика” Д.Смірнов, ідея використання Інтернету як ЗМК має два джерела походження: прихід “стандартної” газетної журналістики в мережу, і власне Інтернет, точніше одна з його наймасовіших складників — Всесвітнє павутиння (WorldWideWeb). Д. Смірнов пише про […]

Сторіччя фальсифікацій

Борис Потятиник

Опубліковано: 17-10-2008

Розділи: №01, Фальсифікація, містифікація.

0

Після трагедії на Мангеттені 11 вересня 2001 року, зокрема, пожвавилося намагання реанімувати поняття “пропаґанда” у його позитивному сенсі. Посилалися на те, що ініціатива буцімто йде від самого “оплоту демократії”. “Реабілітація пропаґанди йде із Заходу” – стверджує Зиновій Кулик, – натякаючи передусім на США, де, за його словами “вся, без винятку, незалежна американська преса вишикувалась в […]

Секти в світі кіно і телебачення

Катерина Колодій

Опубліковано: 17-10-2008

Розділи: №01.

0

Відтоді, як телебачення увійшло у світ, воно привернуло до себе велику увагу глядачів, а особливо молоді. Вона, здається, дивиться його по 25 годин на добу. Відтак ЗМІ перебрали контроль за молодіжною культурою, через яку мають вплив і на дорослих. Тому вихід і дозування різні інформації є дуже важливою в телевізійному просторі. Психологи стверджують, що людина […]

Церква та/чи секта?

Павло Александров

Опубліковано: 17-10-2008

Розділи: №01.

10

Секта – яке образливе слово! Сьогодні, коли церковна агресія нібито виходить із моди навіть у більшості церковних ЗМІ, мовні звороти на кшталт “анафемований Філарет”, “ватиканські емісари” або “імперська церква” поступово стають стійкими словосполученнями, які не викликають жодних емоцій та зникають із широкого вжитку. Проте терміни “секта”, “сектантство” та все, що з ними пов’язано, у свідомості […]

Потіхи час: Reality Show

Борис Потятиник

Опубліковано: 17-10-2008

Розділи: №01, Фальсифікація, містифікація.

0

Нова хвиля дискусій щодо можливого патогенного впливу телебачення піднялася з приходом на наші екрани численних talk і reality show. Поширення реальних видовищ позначене двома цілком протилежними реакціями. Перша – схвалення  глядачів та учасників, зацікавлення широкої публіки. А це означає зацікавлення продюсерів. Тим паче, що деякі з цих передач – зовсім недорогі. Друга реакція  цілком протилежна […]

Образ жінки у телерекламі: погляд психолога

Людмила Шпанер

Опубліковано: 17-10-2008

Розділи: №01, Маніпуляція, пропаганда.

1

Реклама – своєрідне явище сучасного життя, мікроклітина економіки. Вона акумулює почуття і досвід суспільства. В економічно розвинених країнах четвертою владою називають пресу, а п’ятою – рекламу. Вона формує світосприйняття і впливає на психіку. Реклама стала частиною громадської думки, визначає свідомість людини так само, як визначає її батьківський дім, школа тощо. Це – магія перетворення акту […]

Журналізм і постреальність

Опубліковано: 17-10-2008

Розділи: №01, Фальсифікація, містифікація.

0

Почну з того, що сьогодні майже не викличе суперечок — ми живемо в інформаційному суспільстві. Його основними ознаками можна вважати те, що інформація не лише відіграє в ньому таку ж важливу роль як  промисловість в індустріальному суспільстві, не лише те, що інформація стає джерелом розвитку економіки й культури, але й  щонайважливіше— політика, суспільне життя, дозвілля, […]