Рольові ігри в журналістиці

Богдан Ворон

Опубліковано: 14-02-2012

Розділи: За що критикують медіа?, Медіафілософія, Огляди, аналітика, Фальсифікація, містифікація.

1

«Народ виявився публікою... Масам підносять сенс, а вони прагнуть видовищ» (Жан Бодріяр) Проблема рольових ігор в журналістиці надзвичайно ємна і багатогранна, це своєрідний театр медіа, в якому актори –як журналісти так і реципієнти.

Журналістика-екшн: досвід польських медіа

Юліана Лавриш

Опубліковано: 03-11-2011

Розділи: Огляди, аналітика.

0

Приблизно під таким гаслом проходив дводенний майстер-клас для журналістів Магістерської програми з журналістики Українського Католицького Університету від польського журналіста Павела Решки. Нагадаємо, що Павел Решка – польський журналіст, репортер-розслідувач, військовий кореспондент. Автор книжок «Місце після імперії», «Моя війна», «Далеко від Вавеля». Працює в газеті «Rzeczpospolita». У 1999-2002 рр. – військовий кореспондент в Афганістані, Руанді, Косово; […]

Телебачення як плацдарм селективної комунікативної технології

Мар’ян Житарюк

Опубліковано: 27-10-2011

Розділи: За що критикують медіа?, Огляди, аналітика, Фальсифікація, містифікація.

1

Відомі такі різновиди комунікативних технологій як пропагандистська, рекламна, політична, переговорна, перформенсна, PR, релігійна тощо… Більшість із них вивчають, аналізують, відшліфовують. Натомість мало афішують ще один різновид, науково сформульований Дж.Брауном ще у 1963 р., а успішно апробований значно раніше – і в часи Наполеона, і в міжвоєнний та воєнний період більшовиками і нацистами, і вдало застосовуваний […]

Медіапсихологічні проблеми сучасних дитячих періодичних видань

Юлія Бондаренко

Опубліковано: 24-10-2011

Розділи: Огляди, аналітика.

1

Сучасний ринок дитячих періодичних видань можна вважати насиченим і навіть перенасиченим – тільки за передплатним каталогом їх понад 200. За останній рік з’явилось понад 20 нових видань. Виходить не тільки загальнодержавна, а й регіональна дитяча періодика. Проте більшість видань одноманітні, схожі між собою рубрикацією, завданнями, конкурсами. Частина дитячої періодики – переклад відомих і розкручених російських видань. Інша частина – кальки популярних європейських та американських дитячих коміксів.

Інформаційний «острів» арабського світу: Аль-Джазіра вчора і сьогодні

Юліана Лавриш

Опубліковано: 27-08-2011

Розділи: Огляди, аналітика, Стандарти якісної журналістики.

0

Найбільші журналістські проекти стають відомими світові крізь призму визначних подій. Якби не події 11 вересня 2001 року, хтозна, чи дізнався б світовий медіа-простір про існування катарського каналу Аль-Джазіра, основним редакційним завданням якого було цілеспрямоване подання правдивої інформації. Коротко нагадаємо історію телеканалу. Мовлення Аль-Джазіри розпочалося у 1996 році, емір Катару, Хамад бен Халіф аль-Тані, отримав позику […]

Свідомі Медіа та Зцілення Історичної Пам’яті Холодного Яру

Дарина Мірошниченко

Опубліковано: 03-08-2011

Розділи: Огляди, аналітика.

0

Міжнародну Літню Школу під такою назвою 15 – 20 серпня проводять  ECCM (Earth Citizens for Conscious Media – Громадяни Землі за Свідомі Медіа) – міжнародна неформальна творча спілка медіа-фахівців, представників НГО і системних аналітиків та  НЕЦУ (Національний Екологічний Центр України) в Холодному Яру, Чигиринського району, Черкаської області. Метою школи є налагодження взаємозв’язоку і спільної праці […]

Hyperlocal News – Надмісцеві Новини

Галина Безух

Опубліковано: 06-07-2011

Розділи: За що критикують медіа?, Медіафілософія, Огляди, аналітика.

2

Медійна індустрія надзвичайно динамічна у багатьох аспектах, серед яких і словотворення. Один із останніх модних термінів журналістського жаргону – «гіперлокальні новини». Чим вони відрізняються від «локальних новин»?  Навіщо їх створюють та чи мають вони перспективу? Саме ці питання спробуємо розглянути далі. Медійна криза ХХІ сторіччя дала поштовх до виникнення нових, подекуди революційних форм журналістики. Посутня […]

Інтернет-ЗМІ як складова частина української системи журналістської освіти або Чому я хочу, щоб мій декан умів “твітити”

Тарас Назарук

Опубліковано: 10-05-2011

Розділи: Нові технології медіа, Огляди, аналітика.

20

Рефлексії, навіяні монографією Мирослави Чабаненко “Інтернет-ЗМІ як складова частина системи засобів масової інформації України” (Запоріжжя, 2011). До прочитання цієї книжки, я вважав Інтернет і його відносно мізерну частинку – УАнет – величезним хаотичним нагромадженням, яке неможливо і навіть не варто структурувати. Неосяжність Інтернету породжувала ілюзію цілковитої некерованості процесів у ньому. Зрештою, моя думка про Інтернет, […]

«Перевіряй і ще раз перевіряй» або через що проходить інформація

Кетеван Кантарія, Юліана Паранько

Опубліковано: 29-04-2011

Розділи: Огляди, аналітика.

2

 “Чудовий матеріал! А факти перевірили?”, саме так назвали організатори одну з цікавих і корисних презентацій Міжнародного журналістського фестивалю в Перуджі. Серед механізмів отримання якісного тексту першочерговою є перевірка публікації. Наскільки це реально презентував представник одного з найвідоміших німецьких щотижневих журналів “Der Spiegel”, Хауке Янсен (Hauke Janssen). Другим блоком обговорення керував Біл Адеа (Bill Adair), засновник і […]

Культура у ЗМІ, ЗМІ в культурі (деякі міркування про дезорієнтацію у культурному українському просторі)

Дар’я Мокрушина, студентка

Опубліковано: 18-04-2011

Розділи: Огляди, аналітика.

1

„Коли в губернському місті С. приїжджі скаржилися на нудьгу й одноманітність життя, то місцеві мешканці, ніби виправдовуючись, казали, що, навпаки, у С. дуже добре, що в С. є бібліотека, театр, клуб, бувають бали, що, зрештою, є розумні, цікаві, приємні родини, з якими можна познайомитись”.  Такими словами починається відоме оповідання А.П. Чехова, сюжет якого ідеально вписується  […]