Море у краплі води: що таке художній репортаж

Дарина Жданович

Опубліковано: 11-01-2021

Розділи: Огляди, аналітика.

0

Художній репортаж існує в українській журналістиці з минулого століття, але набуває популярності лише зараз. Революція Гідності, окупований Крим, антитерористична операція на Сході… Репортаж не просто має попит – він став незамінним. Термін «художній репортаж» може асоціюватися з літературою і здаватися зовсім далеким від журналістських стандартів. Чужі історії, переживання героїв, думки та події – чим не роман. Але насправді – це більше ніж література, а часом і журналістика.

Медіатизація політики: як медіа та соцмережі впливають на політику та формують її

Ірина Ладика

Опубліковано: 29-12-2020

Розділи: Огляди, аналітика.

0

Медіа уже давно стали невіддільною частиною політики: кожен олігарх вважає за потрібне купити або створити власне ЗМІ, щоб потім з його допомогою просувати власні політичні інтереси та отримувати репутаційні дивіденди. Але зараз медіа стали ще потужнішими, гравці на політичному полі ще уважніше придивляються до публікацій у різних ЗМІ, відверті інтерв’ю можуть стати причиною для допиту у ДБР, а коментар у Фейсбуці — приводом для партії відкликати кандидата з виборів. То як же медіатизується політика в Україні та які це має наслідки — читайте у тексті.

З телебачення на YouTube: як змінилися тревел-блоги

Тетяна Петрів

Опубліковано: 28-12-2020

Розділи: Огляди, аналітика.

0

Хоча на YouTube дедалі більшає професійних блогів, які створюють великі команди, з продуманим сценарієм та якісним фільмуванням, проте користувачі охоче дивляться і блоги аматорів, які ведуть їх без професійної техніки та навичок.

Не просто stories або для чого потрібен Інстаграм

Юлія Перейма

Опубліковано: 26-12-2020

Розділи: Огляди, аналітика.

0

Від початку появи соціальної мережі Instagram у багатьох склався (і залишається) стереотип, що ця платформа – місце тупих жартів, хайпу, безкінечних розіграшів та «брудних грошей». Інста-блогери нічого не роблять, окрім того, що наживаються на довірливих підписниках, цілими днями зависають у stories, а величезні суми валяться на них просто так, з неба. Але Інстаграм вже давно не просто місце для публікації красивих фоток. Тепер тут піднімають важливі суспільні теми, а інфлюенсери мають чітку та впливову соціальну позицію. Недарма зараз саме інста-блогери є одними із найпопулярніших лідерів думок. Вони створюють соціальні та благодійні проєкти, звертають увагу на проблеми екології та прав людини. Розглянемо декілька прикладів, гідних уваги.

Від «Галасу» до «Слуху»: одвічна боротьба українських музичних медіа за читача

Максим Чухліб

Опубліковано: 21-12-2020

Розділи: Огляди, аналітика.

0

Українська музична журналістика існує. Ви знали? Якщо так, то вам неймовірно пощастило, адже це означає, що у вас чудовий смак. Чому ми це знаємо й де тут логічний зв’язок? Читайте наше дослідження про те, як розвивався сучукрмузжур і що з ним не так - обов’язково знайдете відповіді на свої запитання.

«І смішно і грішно»: як україномовні медіа говорять про важливе крізь призму гумору.

Ірина Кріксон

Опубліковано: 18-12-2020

Розділи: Огляди, аналітика.

0

Гумористичні передачі, як і музика та кіно, є не лише розвагою. Вміло вибудований гумористичний медіаконтент виховує глядача і спонукає до роздумів. Крізь призму гумору деякі автори розкривають навіть дуже болючі для усіх українців теми. До вашої уваги короткий огляд трьох україномовних медіа, які популяризують цей цікавий медійний феномен – сатиричну журналістику.

Когнітивні упередження під час карантину: як медіа підштовхують нас до «правильних» висновків

Інна М'ясоїд

Опубліковано: 12-12-2020

Розділи: Огляди, аналітика.

0

Когнітивні упередження – це помилки нашого мислення при сприйнятті інформації, викликані хибними стереотипами та переконаннями. Тенденція робити начебто логічні висновки на основі лише поверхневої інформації, ігноруючи контекст, призводить до викривленого сприйняття ситуації. Психологи виділяють десятки різних когнітивних упереджень, до формування яких активно долучаються ЗМІ. Розглянемо два найбільш яскравих приклади, пов’язаних із недавнім карантином вихідного дня.

Поствиборне: чим запам’яталися дебати Садового й Синютки

Ярослав Іваніщев

Опубліковано: 07-12-2020

Розділи: Огляди, аналітика.

0

18 листопада у прямому етері суспільного мовника “UA:Львів” ми спостерігали за дебатами між кандидатами на посаду голови Львівської ОТГ Андрієм Садовим та Олегом Синюткою. Від кожного учасника ми почули чимало конструктивних і популістських фраз. Однак, чи зуміли кандидати висловити свої погляди та незгоди цілком? Чи дотримувалися вони етичних стандартів? І взагалі, чи можна назвати ці дебати дебатами? Спробуємо відповісти на ці питання у матеріалі.

Карантин вихідного дня. Як  відреагували медіа та соцмережі на урядові обмеження

Аліна Кліщар

Опубліковано: 04-12-2020

Розділи: Огляди, аналітика.

0

Минуло більше року як з’явився новий вірус, який захопив весь світ. COVID-19 зруйнував всі плани кожного і продовжує їх руйнувати, зокрема задуми на вихідні дні. З 14 листопада в Україні впровадили “карантин вихідного дня” з метою зменшити кількість контактів. Як відреагували на це медіа та соцмережі – у нашому матеріалі.

«І будуть люди» на телеекранах: як медійники реагують на новинку від українського кіновиробника

Олена Сидорова

Опубліковано: 28-11-2020

Розділи: Огляди, аналітика.

0

Вихід на телевізійні екрани цієї новинки від українського кіновиробника став цікавою та довгоочікуваною подією, яку широко висвітили медіа, а її перша серія на платформі YouTube набрала понад мільйон переглядів. Розглянемо на двох прикладах, як відреагували українські кінокритики на нову історичну сагу.