Тулсі Габбард: Як “фаворитка путіна” поширює наративи Кремля в США

Марія Ковба

Опубліковано: 04-03-2023

Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда.

0

Тулсі Габбард — американська політикиня та член Демократичної партії. Представляє виборчий округ штату Гаваї. Тулсі — Майор Національної гвардії США та ветеран Іракської війни. Балотувалась у президенти США як кандидат від Демократичної партії. Була противницею Барака Обами, сьогодні ж активно критикує Джо Байдена та його політичний курс. Зачасту з’являється на телеканалі Fox News. Вважається, що […]

«Вата в головах»: як російська пропаганда атакує Європу

Анна Дмитрів

Опубліковано: 01-03-2023

Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда.

0

Росія створила чітку картину добра і зла для своїх громадян, але для західних споживачів традиційних методів недостатньо. Між пропагандою для іноземних споживачів і росіян є суттєва різниця – якість. Тож з початку повномасштабного вторгнення російським пропагандистам довелося створювати краще продуману й більш реалістичну картинку, яка б змогла переманити на свій бік хоча б якусь частину європейців.

«Дуже смачний пайок в орків» та «сектансько-нацистські збори в Україні»: російське ІПСО у TikTok «під соусом українськості»

Христина Березяк

Опубліковано: 22-02-2023

Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда.

0

Сьогодні TikTok, окрім того, що є одною з найпопулярніших соціальних мереж світу, також найсприятливіша платформа для поширення контенту про російсько-українську війну. Росіяни також чимало уваги приділяють TikTok. Сьогодні розглянемо російські в ІПСО в цій мережі, які видають себе за український патріотичний контент.

Реклама в українському шоу “Холостяк”. Чому все так погано?

Анастасія Анісімова

Опубліковано: 17-02-2023

Розділи: За що критикують медіа?, Реклама.

0

З усіх боків нам показують спонсора, який найбільше заплатив грошей за рекламу. І просто бокали стоять повсюди, і дівчата з них п’ють, і сам холостяк наливає воду з пляшки “Карпатська джерельна” в келих “Карпатська джерельна”. Коли ви робите рекламу, в споживача має з’явитись бажання придбати продукт спонсора, а не вирвати собі око.

“Супермама” чи суперсексизм? Гендерні стереотипи в українських шоу

Марина Блохіна

Опубліковано: 14-02-2023

Розділи: Еротизація та сексизм, За що критикують медіа?.

0

Попри неймовірну популярність передачі "Супермама", шоу містить чимало гендерних стереотипів, шкідливих наративів та й просто відвертого сексизму. То чи варто поширювати на таку широку авдиторію, що має канал “СТБ”, шоу, що закріплюватиме у свідомості українців застарілі концепції щодо сім’ї та патріархальний світогляд? Спробуємо розібратися.

Астрологія в українських медіа: що нам віщують нові експерти

Анна Дмитрів

Опубліковано: 04-02-2023

Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда.

0

Астрологи, нумерологи, тарологи, провидиці та ворожки в медіа були давно, та не завжди їх позиціонували як військових експертів. Так, спочатку повномасштабного вторгнення окрім військових аналітиків в українських мас-медіа почали публікувати й віщунів, що пророкують на воєнні теми. Їхні прогнози можна було б сприймати жартома, як от нісенітниці від російських пропагандистів, та на жаль, в умовах війни тривожна інформація може завдати шкоди. Зокрема тій частині авдиторії, яка не переймається критичним сприйняттям та перевіркою інформації.

Допомога чи перешкода: як іноземні ЗМІ грають на користь російської пропаганди

Марія Сікора

Опубліковано: 03-02-2023

Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда.

0

Іноземні журналісти, ризикуючи своїм життям, відвідують найгарячіші точки, допомагаючи Україні на інформаційному фронті. Та водночас навіть найавторитетніші зарубіжні медіа подекуди можуть несвідомо допомагати ворогу: вживати хибні твердження, сумнівні визначення або ж не перевіряти точність опублікованої новини. Розберемо детальніше на прикладах.

Мімікрія під українське: як працює прихована російська пропаганда в телеграм-каналах

Христина Березяк

Опубліковано: 02-02-2023

Розділи: За що критикують медіа?, Маніпуляція, пропаганда.

0

Сьогодні розглянемо контент таких телеграм-каналів, як “ЗеРада”, “Open Ukraine” та “Женщина с косой”. Це канали з аудиторією від ста тисяч, що позиціонують себе як українські “опозиційні медіа для людей з критичним мисленням”, хоча якщо описати коротко - це канали "борців з нацизмом", "злим Заходом" та "бандерівцями". Інколи ці тези поширюють завуальовано, а подекуди - прямо, видаючи стандартні російські наративи.

Як візуалізація війни може сприяти медіатравмі

Аліна-Марія Черник

Опубліковано: 27-01-2023

Розділи: Агресія і тривога, За що критикують медіа?.

0

У контексті сучасних подій скролити новини перейшло в рутинну звичку. Проте сюжети вже не базуються на розповідях про новонароджене дитя панди в зоопарку чи скандальні відпочинки чиновників. Хроніки фронту, процес евакуації, наслідки обстрілів – це, як і інші важливі події сьогодення, супроводжується візуальним контентом. Проте чи завжди воно доцільно і як шокові фото пов’язані з психологічною травматизацією?

Чи всім загрожує ПТСР після війни? Як українські медіа висвітлюють тему посттравматичного розладу

Лілія Сокульська

Опубліковано: 27-01-2023

Розділи: Агресія і тривога, За що критикують медіа?.

0

Тема посттравматичного стресового розладу стала однією з «наймедійніших» після лютого минулого року. І найпанічніших. ПТСРом лякають всі кому не лінь: особи, що називають себе експертами та психологами в мас-медіа та соцмережах залякують українців, що він неодмінно буде у кожного після війни. Та чи справді це так?