Висвітлення особистих даних під час війни. Як медіа тримають планку та наскільки це можливо у нинішній час

Наталія Каплун

Опубліковано: 07-10-2024

Розділи: Огляди, аналітика.

0

Ніхто з нас, студентів-медійників, не очікував, що усі теоретичні поради з журналістської етики під час військового стану доведеться використовувати на практиці. Висвітлення російсько-української війни є безпрецедентним у всьому світі і журналісти у реальному часі навчаються на помилках. Проте деякі помилки можуть мати вагомі наслідки не лише для їхніх авторів. Особисті дані підлягають ретельному захисту й під час мирного життя, а під час воєнного стану - й поготів.

Інформаційна бульбашка: сила та небезпека соціальних мереж

Катерина Денега

Опубліковано: 06-10-2024

Розділи: Огляди, аналітика.

0

Соціальні мережі стали невід’ємною частиною сучасного суспільства, і їхній вплив на формування громадської думки є однією з найбільш актуальних тем для дослідження. У цьому матеріалі розглянемо, як соціальні мережі формують громадську думку, які механізми використовують для впливу на суспільні настрої та якими можуть бути наслідки.

Telegram як джерело новин: нова реальність чи виклик для української журналістики?

Наталія Каплун

Опубліковано: 01-10-2024

Розділи: Огляди, аналітика.

0

Межа між блогерством та журналістикою щороку стає дедалі розмитою. Залишається спостерігати та прогнозувати, як це вплине на стандарти журналістики і на рівень фейкової інформації в медіапросторі.

Хто такі квадробери і до чого тут медіаграмотність

Катерина Денега

Опубліковано: 29-09-2024

Розділи: Огляди, аналітика.

0

У сучасному медіапросторі, коли поширення інформації відбувається в «один клік», так само швидко розповсюджуються й тренди. Останнім часом в різних соцмережах, а особливо в ТікТок активно поширюється тема квадробінгу. Вірусні відео, де люди імітують тварин, набирають мільйони переглядів. У цьому огляді ознайомимося з новою «гілкою» субкультури, розберемося, звідки пішли квадробери та як сприймати це явище з погляду медіаграмотності.

Американські вибори 2024: який наголос ставлять на Україні в медійному полі США

Катерина Чорномаз

Опубліковано: 28-09-2024

Розділи: Огляди, аналітика.

0

Вибори очільника Білого дому традиційно привертають увагу не лише громадян США, а й інших держав, які пильно спостерігають за вітрами змін. Питання російсько-української війни хоч і не входить до списку нагальних для американських виборців — передбачувано, вони висловлюють більшу тривогу в питаннях незаконних іммігрантів та внутрішніх проблем — але і не покидає новинних стрічок американської преси. У цьому огляді ми проаналізуємо контексти та відтінки, у яких американські медіа згадують Україну та російську агресію напередодні президентських виборів у США.

Радянські кіно-цитати в українських медіа. Чому ми досі послуговуємось російськими культовими фразами

Катерина Кушнірик

Опубліковано: 27-09-2024

Розділи: Огляди, аналітика.

0

Покоління, що зростало під гнітом Радянського союзу, за допомогою повсякденного спілкування передало своїм нащадкам значну кількість прорадянських звичок та мовних кальок, а ще призвичаїло нас дивитись та цитувати радянські фільми. На ці ж граблі наступають українські медіа, що несвідомо пропагують українцям нового покоління повертатися до способу спілкування радянського режиму, цитуючи радянські фільми та застосовуючи культові радянські фрази в українському інформаційному просторі.

Від “Хай живе незалежна Україна!” до “Маємо право очікувати від українців іншої поведінки”. Як польські медіа висвітлюють війну в Україні

Наталія Каплун

Опубліковано: 26-09-2024

Розділи: Огляди, аналітика.

0

На початку війни підтримка польського народу неабияк допомогла оговтатися українським біженцям, що залишили домівку і відправилися у невідомість. Проте, багато чого змінилося з того часу. Між Україною та Польщею ще до війни було багато конфліктних питань, які потребували тривалого часу та зусиль для вирішення. Зараз, зважаючи на кількість українців в Польщі та допомогу, надану біженцям, ці питання все частіше піднімаються польським народом. Звичайно, не без спекуляцій. Але, усе це дає значний вплив як на дипломатичні стосунки країн, так і на особистісні між українцями та поляками. Як змінилось висвітлення польськими медіа війни в Україні та чи впливає на це російська пропаганда - читайте далі.

ТОП-блогери України: що там забули Стужук та Арестович ?

Катерина Денега

Опубліковано: 25-09-2024

Розділи: Огляди, аналітика.

0

За останні три роки блогосфера в Україні дещо змінилася: блогери-мільйонники, які висвітлювали власне життя й бізнес, тепер зосередилися на підтримці ЗСУ. Дехто виїхав за кордон, хтось волонтерить і допомагає донатами, а інші взяли до рук зброю. Редакція Фокус вирішила оцінити, як війна вплинула на сферу блогінгу, через онлайн-рейтинги, де головне слово за читачами. До стандартних критеріїв ще додали «підтримка Україні та ЗСУ» та показник «зашкварності». Якщо показник останнього високий, то блогер може не потрапити до списку.

Пропаганда в журналістиці: як не потрапити у пастку маніпуляцій

Катерина Денега

Опубліковано: 18-09-2024

Розділи: Огляди, аналітика.

0

Тема пропаганди і маніпуляції була завжди актуальною, а особливо зараз, коли інформаційний простір стає дедалі насиченішим, відрізнити пропаганду від правди стає щораз важче.  Метою пропаганди є вплив на свідомість людей, формуючи певні погляди, емоції та поведінку. Журналістика прагне об’єктивності, незалежності та поширення достовірної інформації, проте, межі між журналістикою та пропагандою часто розмиваються. У цьому матеріалі розглянемо основні методи, як розпізнати пропаганду та не попастися на її гачок.

Журналіст vs інфлюенсер: чи можуть інфлюенсери стати альтернативою традиційним медіа

Катерина Денега

Опубліковано: 12-09-2024

Розділи: Огляди, аналітика.

0

В епоху соціальних мереж та цифрових технологій з'являються нові професії, а також нові творці контенту. Щороку перегляд новин в соціальних мережах зростає, а разом з тим популяризуються інфлюенсери. Вони здатні створювати тренди, впливати на суспільну думку, а також охоплюювати багатомільйонну аудиторію. Традиційні медіа стикаються з викликами, зумовленими змінами споживання інформації. Проте, чи зможуть інфлюенсери замінити професійних журналістів у створенні та поширенні новин?