У сучасному медіапросторі монтаж – це не лише процес обробки та зведення відео-матеріалів, але й інструмент для маніпуляцій. Люди більше вірять тому, що бачать на власні очі, тому й перегляд відео викликає впевненість у тому, що показане на екрані відповідає реальності. Це працює за принципом «помилки бути не може, бо я все бачив сам». Цим і зловживають маніпулятори, застосовуючи різні прийоми впливів. Отож, спробуємо розібратися, які існують найпоширеніші методи відео-маніпуляцій та як їх розпізнати.
Дар’я Шабаниця
Опубліковано: 08-08-2019
Розділи: Агресія і тривога, За що критикують медіа?.
0
Термін «шокова терапія» має різні значення. В медицині це метод психіатричного лікування, при якому електричний струм пропускають через головний мозок людини. В економіці так називають комплекс радикальних реформ, спрямованих на виведення країни з кризи. В журналістиці цей термін також існує, та під ним розуміють використання шокового контенту для досягнення певного ефекту. Наскільки виправданим є його застосування у ЗМІ?
Максим Білоконь
Опубліковано: 25-07-2019
Розділи: Огляди, аналітика.
0
На початку свого існування онлайн-ігри були лише зоною дозвілля, де люди могли розслабитися після робочого дня або повеселитися з друзями, перемагаючи віртуальних суперників. Але із становленням кіберспорту ігри перетворилися на справжні спортивні дисципліни, де професійні колективи змагаються між собою за звання найкращого. Українці також заявили про себе, коли у 2011 році колектив Natus Vincere став переможцем першого в історії The International – найбільш престижного турніру у дисципліні Dota 2. Після цього було багато перемог на різних турнірах, але фанати не мали змоги відслідковувати успіх улюбленої команди у ЗМІ, адже на той час кіберспорт не привертав уваги українських медіа.
Дар’я Шабаниця
Опубліковано: 18-07-2019
Розділи: Огляди, аналітика, Стандарти якісної журналістики.
0
19 положень. 37 речень. Так виглядає Етичний кодекс українського журналіста. Його сучасна редакція затверджена 2013 року на пленумі Національної спілки журналістів України, але в її основу лягли ті ж самі положення, з яких він складався ще 2002 року. Здавалося б, мораль сама по собі незмінна. Натомість змінюється журналістика. З’являються нові напрямки та сегменти діяльності, проблеми і теми, засоби їх висвітлення тощо. Саме тому Етичний кодекс потребує корекцій, які б дозволили йому бути повним, вичерпним та сучасним.
Дар’я Шабаниця
Опубліковано: 12-07-2019
Розділи: Стандарти якісної журналістики.
0
Будь-яка інфографіка створена для того, щоб полегшити засвоєння інформації та наглядно відтворити ідею матеріалу. Одного погляду на схему має бути достатньо, щоб зрозуміти сутність описуваної проблеми чи явища. Вичурна, надмірно барвиста схема не зможе виконати свою функцію. Варто пам’ятати, що ми – журналісти, а не художники, а інфографіка – це графічне інформаційне повідомлення, а не сюрреалістична картина.
Максим Білоконь
Опубліковано: 10-07-2019
Розділи: Огляди, аналітика, Стандарти якісної журналістики.
0
Жанр інтерв’ю здавна був одним із улюблених у журналістів, але останнім часом ми бачимо справжній сплеск його популярності. Інтерв’ю Юрія Дудя збирають мільйони переглядів за лічені дні, а десятки талановитих журналістів запускають власні проекти, влаштовують бесіди з політиками, бізнесменами, спортсменами та іншими знаковими постатями України. Чи завжди розмір аудиторії є ознакою популярності автора? І чи можна назвати когось з них найкращим інтерв’юером країни? Для відповіді на ці запитання розглянемо трьох постатей, а саме: спортивного журналіста Віктора Вацка і його проект «Вацко Live», телеведучого Анатолія Анатоліча і його «Зе Інтерв’юер» , а також журналіста Дмитра Гордона, чия програма «В гостях у Дмитра Гордона» налічує вже понад 800 інтерв’ю.
Ірина Колосовська
Опубліковано: 08-07-2019
Розділи: Нові технології медіа, Огляди, аналітика.
0
Сьогодні український медіапростір поступово ознайомлює аудиторію із технологіями віртуальної реальності (далі – VR, віар). Дехто презентує її як унікальний ексклюзив, неймовірну новинку та робить головною особливістю свого видання, інші ж говорять про вседоступність такої функції та заперечують її новизну, вважаючи що VR-журналістика – давно відоме явище. Проте тут важливо не плутати ігрову віртуальну реальність та власне журналістську. VR-ігри відомі кожному, а от про новинні сюжети, у яких використовується графіка, складний монтаж, сферичні фото та відео на 360 градусів – чули далеко не всі.
Ірина Яремчук
Опубліковано: 14-06-2019
Розділи: Огляди, аналітика, Стандарти якісної журналістики.
0
У середовищі студентів журфаку побутує думка, що наприкінці другого курсу саме час почати підшукувати робоче місце. І хоча «неповна вища» цілком влаштовує працедавців, око починає сіпатися від переліку інших вимог. Вміння добре писати; знімати і монтувати відео; впевнено триматися в кадрі; володіти навичками сторітелінгу; бути обізнаним в HTML та Javascript; ну і вишенька на торті – англійська мова, звісно ж, вільне володіння. Не віриться, що такий індивід існує в природі взагалі (а коли б існував, то точно не спокусився би на вакансію за 8 тис. грн.)
Анастасія Шкурган
Опубліковано: 06-06-2019
Розділи: Нові технології медіа.
0
Летючі роботи-орігамі, дрони-жуки, дрони-кур’єри, наноквадрокоптери та сила силенна інших див науки і техніки щодня стирають межі між реальністю та фантастикою. Науково-технічний прогрес стрімко набирає обертів, значно полегшуючи життя сучасній людині та розширюючи її можливості. Так органічно увійшов у масовий вжиток новий вид безпілотних літальних апаратів – квадрокоптер або просто дрон. І хоча ця технологія є не зовсім новою, нині вона охоплює дедалі більше сфер діяльності, а експерти прогнозують їй великі перспективи. Зокрема – й у журналістиці.
Іванна Ватраль
Опубліковано: 04-06-2019
Розділи: Інтерв'ю, Стандарти якісної журналістики.
0
В сучасних умовах посилення «мови ворожнечі» до ромів та ромських погромів, питання громадської та політичної соціалізації ромської меншини за допомогою мас-медіа набуває максимальної актуальності. Замість того, аби оперувати лише фактами та підходити до кожної ситуації чи проблеми індивідуально, медіа зазвичай «вміщають» особу або групу осіб до коробочки із наліпкою «ром». За провокативними коментарями та сенсаційними повідомленнями, криються порушення прав ромської національної меншини за етнічною ознакою, дискримінація ромів на рівні мови ворожнечі («цигани», «циганський бруд», «біосміття») та поширення стереотипізації.